lördag 13 februari 2010

Saxat ur Aftonbladet idag!

"OS-staden Vancouvers invånare har bästa livskvalitén
Kanadensiska OS-staden Vancouver toppar återigen listan över världens bästa städer att leva i.

Helsingfors hamnar på en sjätte plats och Zimbabwes huvudstad Harare anses vara sämst.

Rankningen av den stad i världen som är bäst att leva i görs varje år av medieföretaget Economist Groups Intelligence unit.

Kanadensiska OS-staden Vancouver ligger kvar på topp från förra året, medan Zimbabwes huvudstad Harare anses vara den sämsta staden att leva i, efter Dhaka i Bangladesh och Algeriets huvudstad Alger."

Kul, jag lever på botten, dessutom med ett snart vattenfyllt kök! ;)
Sämre än jag trodde faktiskt!

Idag när jag har sett OS-invigningen på TV, så tänker jag: Är det inte fantastiskt vad männsikor kan åstadkomma med pengar? För visst var det fint!
Genom Aftonbladet har jag också fått koll på att Kissie leder bloggandet i Sverige genom att skriva om sin bröstförstoring... och hör ni, vet ni vad vaska är? Nä, trodde väl det! Jag vet! Du beställer in 10 drinkar eller vad du nu vill dricka, du dricker så många du vill ha och så vaskar du det som blir över. "Nu är jag nöjd, häll ut resten"! Bara för att skryta om hur mycket pengar du har. Det är vad en del ungdomar i Sverige sysslar med idag!
Här i Dhaka är alla glada för ett glas rent vatten. (Och ett torrt kök).
Tänk så olika det kan va´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar