tisdag 23 februari 2010

På egen risk!

Imorse var jag tvungen att vända en gång och så fick jag gå min promenad i parken nära mej.
På eftermiddagen preparerade jag mej med Dimor och sen iväg till Banani. Jag är nämligen så trött på vår lägenhet, och då må den vara hur lyxig som helst.
Idag hade jag satsat in mej på ett nytt ställe, slutet på väg 8. När jag kom dit var det liksom avhägnat med en banderoll över vägen. Enligt kartan skulle det gå en bro över till andra sidan, och vad som finns på andra sidan har jag ingen aning om för där tar just den här kartan slut. Men som sagt nyfiken är jag, så över och kolla skulle jag!
Jag kom aldrig till andra sidan, så det var inget att oroa sej över skulle jag upptäcka. Jag kom bara ca 100 meter.
Egentligen borde jag förstått vad jag gav mej in på för kvinnan som gick under banderollen före mej täckte sitt hår och skyndade på stegen med nedslagen blick. Jag, puckade viting, kliver rakt in med en jättekamera i högsta hugg. Jag hann se att dom lagade massor av bilar därinne, sen var det bara barn, barn överallt.
Jag hann få tre bilder mer eller mindre suddiga innan en jättehög med ungar gick till anfall för att se korten jag tog. Till slut hamnade jag nästan i ett sånt där dräneringsdike ni vet, och kameran har tagit mej halva eftermiddagen att göra rent efter alla barnhänder. Ja, det var en upplevelse! Jag som påstått att jag varit i slummen, jag har nog haft fel.

Så här i efterhand kan jag nog tro att det står på "EGEN RISK" på banderollen.



Massor av barn!! Väldigt busiga och VÄLDIGT UPPSPELTA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar