fredag 1 januari 2010

Da´n före nyårsafton.....

....åkte vi som sagt ut i skogen till Tobbe, Marika och deras ungar. Riktiga busungar, faktiskt. När vi kommit in fixade och grejade barna och ordnade en stor öl åt Jerry i ett snyggt glas. Jerry som var törstig vid det här laget tog en stor klunk, for upp till slasken och spottade och svor som en borstbindare. Då har busungarna "tillverkat eget öl" med hjälp av nån skämttablett, som finns att köpa, och det smakade inte mumma fick vi veta av Jerry. När Jerry spottat klart fick Lukas och Angelica springa för livet, kan jag säga. Jerry påstår att så nära döden har ungarna aldrig varit, men jag tror honom inte riktigt! ;)

Sen spelade vi spel, brainstorm eller nått sånt hette det. Man ska rita, moddelera i lera, göra charader och svara på frågor. Det är kul, men reglerna var i vanlig ordning omöjliga att begripa, så vi hittade på lite egna var eftersom.

Jag kan skylla på det! Jerry och Marika tog nämligen hem segern!
Sen blev det bastubad med bad i snön, (tunna var det för kallt för) och sen lyssnade vi på musik på spotify. Tobbe hade letat upp Bengt Sändh efter mitt inlägg från juldagen, och eftersom det andra namnet Gunnar Larsson var fel hade han inte hittat den skiva jag syftade på, utan bara en massa väldigt fräcka folklore visor. Jösses, jag hoppas inte fler har hittat samma sak, mitt rykte blir förstört.
Rätt namn i inlägget ska vara Rune Andersson, och lägg sen till Bengt Sändh! Inte för att dom visorna är bättre för mitt rykte direkt, kanske är dom lite mindre fräcka i varje fall.
En trevlig kväll med några av våra äldsta vänner blev det. Jag ser redan fram mot nästa gång vi kommer att träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar