måndag 18 januari 2010

Bilder från promenaden igår!

Igår då tog jag "finkameran" och tog en promenad över till Banani. Precis efter "New road" låg det en stor trädgård till för bara en månad sen. Både historien om New Roads tillkomst och trädgården där vi köpte vår bougonvilla finns med i tidigare inlägg.
Nu är området istället ockuperat av männsikor och kor, och längre fram utefter vattnet tror jag det är rikshawförare och deras familjer som har skapat sej tillfälliga hem.

Utifrån syns några av plåtskjulen.

Nästan genast träffade jag på en kvinna och en av korna.
Alla parkerade rikshaws fick mej att tro att området bebos av rikshawförare och deras familjer

Ett kort från andra hållet på den del där kossorna gick. Även barn arbetar som synes på alla sätt för att hjälpa till med familjernas försörjning.

Ett kort taget från andra hållet.

När dom fick se min "stora" kamera slutade grabbarna att leka. Dom ville gärna vara med på kort.

På hemvägen, tillbaka i Gulshan mötte jag den här killen, som också gärna ville vara med på kort. Mannen bakom honom på gatan tigger omkring parken vid oss. Hans ben är vanställda, så han kryper omkring på gatorna med kartongbitar på rumpan och benen för att skydda sej. Jag vet....det är hemskt!! Och jättekallt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar