lördag 9 januari 2010

Skräp!

Vid lunchtid gav Elin och jag oss ut på promenad. Vi hade inget egentligt mål utan vandrade bara omkring för att komma ut lite. Vi blev så glassugna, som man blir om våren. Vi fick tag på varsin glass på en supermarket. Allt omslagspapper kunde jag slänga i en av Dhakas få papperskorgar innan vi gav oss ut i "friska luften". Det var så gott med glass ända till doften av choklad och vanilj blandades med lukterna ute..sopor, avgaser och avlopp! Mums! Vi fick i oss glassarna i varje fall och kvar blev det lilla pappret, som suttit runt Elins strut. Elin bar skräpet både länge och väl innan först hon reflekterade över idiotin, och sen jag. Hela Dhaka är ju fullt av sophögar! Till slut gjorde hon som jag, stoppade skräpet i fickan och slängde det hemma. Imorgon kommer Amir och tömmer våra sopor, och kastar i varje fall ut skiten på gatan!! Jag ska starta en kampanj: HÅLL DHAKA RENT! Får se hur det går!?


På kvällen blev det lobster termidor ihop med Jerrys besök från Sverige.En trevlig kväll blev det,och nu är det bara godnatt som återstår.

2 kommentarer:

  1. Har ni gummistövlar på er när när ni är ute och promenerar
    PoB

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland önskar man faktiskt att man hade ett par!!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera