onsdag 27 januari 2010

Bronsfigurer!

Det blev lite shoppat. Jag handlade två bronsfigurer. Säkert betalade jag alldeles för mycket!(Det gör jag nog alltid på antikmarknaden). Försäljaren lovade dock att jag skulle få alla mina pengar tillbaka vid en försäljning, och vem tror på den. Jag tyckte dom var fina i varje fall och kanske kan två hindufigurer bli ett bra minne av mina år i Bangladesh, som nu för tiden är mest muslimskt.

På tal om muslimer förresten har vi just nu en böneutropare i kvarteret, som har en röst som inte går att beskriva. Morgonbönen är klockan halv sex vad jag har förstått av Daily Star, det står nämligen där. Själv har jag inte orkat titta på klockan på mobilen när han sätter igång. Den ligger nämligen utanför myggnätet och är krånglig att komma åt. Istället stoppar jag huvudet under kudden och önskar att jag kunde tejpa igen munnen på snubben. När böneutroparen tystnat börjar tågen tjuta ut sina varningsignaler och därefter börjar fåglarna kvittra. Efter det ljuder en signal som jag tror kommer från fabrikerna. Det är ett herrans liv helt enkelt.
Jag längtar till fredag morgon då lugnet råder i Dhaka.
Då ska jag sova hela förmidda´n!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar