lördag 23 januari 2010

Old Dhaka!

I morse tog vi då en tur till gamla Dhaka tillsammans med en chaufför och en guide från Guidetours. Det var samma tur som Elin och jag var på i höstas, men det spelar ingen roll för gamla Dhaka är nytt varje gång. Jag tror jag skulle kunna åka dit 100 gånger och ändå uppleva nått nytt.
Den här gången handlade Jerry trummor på Hindustreet. (Det kommer inte att bli en lugn stund hemma i fortsättningen).

Vi åkte direkt till klubben för en lunch när vi kom tillbaka. Där mötte Elin upp. Jerry och hans jobbbesök drog iväg lite tidigare, så Elin och jag ansvarade för att få hem trummorna. Det började med att ett par stycken på klubben gick lös på dom,
bl a en av bartenderna. Han kunde faktiskt det där och berömde oss för ett bra köp.

När vi åkte rikshaw hem med trummorna i knät kunde inte Elin hejda sej utan gick loss på den lilla trumman, så det ekade i Gulshan, vi väckte lite uppmärksamhet kan jag säga!! Rikshawföraren skrattade lite försiktigt, och jag tror han har fått en ny kul historia att berätta om familjen Wiklund i Dhaka. Det var nämligen samma kille Elin och jag åkte med när Jerry körde rikshawrace. Just Swedish, totaly crazy!
När vi kom hem hade liksom Elin fått upp farten, så det tog en stund innan hon lugnade ner sej!

Mer kort på folk och fä från Old Dhaka kommer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar