fredag 8 januari 2010

Fredagkväll i Dhaka!

Som jag sagt...nu känns det bättre! Har under kvällens lopp fått i mej några glas vin! Skämt åsido, dagen har varit fantastisk! Elin och jag åkte till klubben innan lunch, och när vi ätit åkte Elin med rikshaw hem till lägenheten för att förbereda ett möte medan jag, lyxhustrun tillbringade ett par timmar till i en solstol. Sen for jag hem och körde ett yogapass, det verkligen knakade och brakade i hela mej. Det är ju ett tag sen sist.
Sen kom Jerry hem med ett besök från Sverige på en fördrink. Dom åkte till koreanska och Elin och jag bestämde oss för att äta middag på klubben. Vid kvart i åtta beställde jag rikshaw. Jag ringde vår alldeles speciella rikshawförare Iman. Han frågade om han skulle ta med en vän, han har ju vant sej vid att vi åker i två rikshaws när vi är tre personer, men nej sa jag, idag är vi bara två personer: No friend today! Och ändå när vi kommer ut står det två rikshaws utanför. Så är det i Bangla att ingen fattar nått och då är jag inräknad. Elin och jag är ju rätt snälla av oss, så vi satte oss i varsin rikshaw och båda fick betalt. När vi kommit ca 100 meter skriker Elin från sin rikshaw som ligger 30 m före min: För f...n morsan bara en av oss kommer ju att bli rånad!! LOL ( för alla som är över 30, ASGARV, helt enkelt). Det gäller att se på Bangladesh med humor, bättre det än att bli arg!!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar