torsdag 14 januari 2010

Ensam kväll i Dhaka!

Det dåliga vädret i Dhaka håller i sej. Disigt och rätt så "kallt". Inte tillräckligt varmt för att ligga vid poolen i varje fall. Trist! Ikväll visste jag dessutom att jag skulle bli själv hemma, Jerry jobbar och Elin är på party. Inte särskilt trist utan rätt så skönt nån gång ibland, det gäller bara att ha nått att göra. Läsa eller som ikväll och en vecka framåt...pussla.
Som att det skulle vara förutbestämt hittade jag en affär som hade fem pussel till försäljning. Suveränt, jag älskar att pussla när vädret är kasst. Det här var lite annorlunda än dom andra pusslen jag lagt. Det medföljde en "fusklapp". Bra grej!
Tv:n står på med fortsatta rapporteringar från Haiti. Det kunde lika gärna varit här tänker jag hela tiden!
Det gäller att inte ta livet för givet utan fösöka leva som varje dag vore den sista.
Med ett lagom svårt pussel som sällskap t ex....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar