söndag 10 januari 2010

Måndagmorgon!

Usch, idag är det dimmigt och kallt i Dhaka igen. Sån skillnad det är när solen skiner. Det gör underverk både med humöret och viljan.
På morgonpromenaden idag fick jag en redig utskällning av en jycke. Jag agerade som en hare ungefär, stod alldeles blickstilla, helt stelfrusen och väntade på att han skulle tröttna. När en snäll bengal ingrep och sjasade bort hundskrället var nog min puls uppe i två hundra slag i minuten. Jaja, ju högre puls desto bättre för konditionen när man tränar, har jag hört ;). Jag tror faktiskt inte det var en herrelös hund, för han smet sen in i en trädgård genom en dörr på glänt. Dom herrelösa hundarna brukar annars hålla sej på sin kant.
Jerry ligger hemma idag också. Den här gången var det hans tur att drabbas av dålig mage. Ingen vidare början på dagen....får väl se vad mer "spännande" den har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar