söndag 24 januari 2010

Vilken förmiddag!

Vilken sketen förmiddag det har varit idag!! Lite I-landsproblem har förstört halva dagen för mej. Först skulle jag ta ut pengar på hemväg efter promenaden. Uttagsapparaten trasig! (Men jag har i varje fall pengar). Ok! Hem igen för att invänta datakillen, som skulle fixa vårt internet som brakade ihop igår. Han kom sent, och att vänta utan att ha något att göra och inte ha en aning om han skulle komma före lunch eller efter gjorde mej väldigt rastlös. Klockan elva dök han i varje fall upp och konfigurerade modemet på mindre än fem minuter. Suveränt! Sen iväg till ett nytt gym för att boka en spinningtid till imorgon. Stängt! Men jag kunde i varje fall lämna mitt telenr, så han ringer väl upp. Tillbaks till uttagsapparaten. Då håller dom på att laga den precis: " Just 30 minutes madame". Jojo, bara stå och glo en halvtimme när jag redan höll på att gå upp i atomer. Istället vidare till en annan automat. Efter en halvtimmes promenad fick jag äntligen ut lite pengar. Sen en tur till affären. Nu sitter jag hemma och föröker få kroppen att sluta producera stresshormoner.....det får nog bli ett yogapass!! Eller två!
Här kommer i varje lite mer bilder från gamla Dhaka:

Hos frissan.

Jerry på Hindustreet.

Överallt sålde dom frukt och fisk från baljor på gatan.

En husfasad, också på Hindustreet.

Tungt! En kvinna med två kärl med färskvatten. Det var bla ett sånt som ingick i nödpaketen, som KappAhl delade ut till människor från slumområdet i Malibag.
(Inlägg 23 november 2009).
Nu yoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar