fredag 22 januari 2010

Husbyggen!

En liten promenad orkade jag med idag i varje fall. Fast det blev inte min vanliga timme i snabbt tempo utan mer en lugn promenad i ungefär 40 minuter.
Jag tog lite kort på alla husbyggen som pågår i Dhaka. I varje kvarter byggs minst ett nytt höghus där det tidigare stått villor. Det är klart det måste vara mer ekonomiskt att ha ett stort hyreshus på tomten än ett litet ett.

Så här kan det se ut när dom börjar på husen. Man kan inte förstå att dom till slut får till det med hjälp av bara handkraft och väldigt enkla verktyg.

Här var ett gäng, som verkligen ville vara med kort.


Ett halvfärdigt hus. Det ser inte mycket ut för världen, men till slut blir det riktigt fina kåkar.
Imorgon ska Jerry, jag och hans besök från Sverige åka till "Old Dhaka" med Guidetours. Det ska bli kul och jag hoppas verkligen jag kan få mycket bra kort för då ska finkameran med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar