lördag 16 januari 2010

Indisk middag!

Ikväll blev det indisk mat. Frun i huset vi var bjudna till är från Indien, hennes man är dansk. Det var en fantastiskt middag med många olika rätter, alla traditionella indiska rätter från olika distrikt. Jag smakade på allt och tog mer av det som inte var så starkt. Det var gott! Och sällskapet var trevligt och spännande att träffa.
Det andra paret som var med kom från Sri Lanka, så det blev engelska hela kvällen. Nu hänger jag med på allt, men fortfarande är jag inte riktigt i högform när det gäller språket. Jag blir så vansinnigt frustrerad när jag inte kan få fram vad jag vill, och skämta till det lite är tyvärr överkurs. Kanske kommer jag att träna upp min gamla skolengelska lite med tiden....jag har ju fortfarande ett och ett halvt år på mej! Knappt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar