tisdag 26 januari 2010

Fadderbarn!

Efter en ensam lunch hemma for jag till Sally Anne och shoppade lite. Sally Anne är frälsningsarméns affär i Dhaka. Jag köpte en stor korg, som var lite besvärlig att få hem i rikshawn. Det gick, fast oj vad det va´jobbigt! ;)

På kvällen åt vi middag på grekiska restaurangen ihop med Jerrys besök från Sverige. Trevligt och gott!
Idag har jag också fått mail från Plan international, en organisation som arbetar med faddersystem. Jag har tagit kontakt med dom för att skaffa ett fadderbarn här i Bangladesh. Vi har länge haft en kille i El Salvador som fadderbarn och enligt årsredovisningar och andra rapporter verkar organsisationen sköta sej bra!? Visst kostar det lite. Men om jag tänker på att priset på en spabehandling nästan täcker kostnaden för ett fadderbarn i en månad, så avstår jag gärna lite lyx. Det borde kanske fler kunna göra!
I varje fall, så har vi nu blivit tilldelade ett barn i ett projekt i södra Dhaka. Plan i Bangladesh arbetar med utbildning, hälsa, rent vatten och många andra saker.
Att vi bor så nära gör ju att vi kan åka och besöka "vårt" barn och projektet några gånger. Det ska bli väldigt intressant att se vad organisationen går för, om den lever upp till mina förväntningar. Man hör ju hela tiden om givarpengar, som aldrig kommer fram till mottagaren för att adminstrativa kostnader, löner m.m kostar för mycket.
Jag hoppas och tror att pengarna kommer att göra nytta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar