tisdag 19 januari 2010

Undrar om Anna Anka....

....också har hål i trottoarerna och strömavbrott i en timme?? Skulle inte tro det!!
Här i Bangladesh har vi det i varje fall!!!
Idag var Elin och jag över till Banani och åt lunch på hotell Platinium Suites. Dom har en riktigt god buffé till ett skapligt pris. När vi skulle vidare till skräddaren för att hämta lakanen hade dom tagit bort "brunnslocken" på hela trottoaren, och det är inga hål jag skulle vilja ramla ner i. Där under finns nämligen Dhakas dräneringssystem med allt vad det innebär. Hua!!!


Nu ikväll satt vi och myste, och lika plötsligt som alltid blev det strömavbrott. Nu fick jag beviset jag behövde på att batteriet inte fungerar. Allt blev svart och datorn slocknade med en smäll. Som tur är hade vi ljus på bordet, så vi kunde treva oss runt i mörkret och söka efter tändare och flera ljus. Efter 10 minuter fick dom i varje fall igång den diseldrivna generatorn i huset så vår "nödbelysning" tändes. Så började jag tänka: Vad skönt när strömmen kommer tillbaka, då blir det ju i varje fall varmt igen, men inte då? Just nu har vi 15 grader på termometern och riktigt råkallt. En lyxhustrus liv i Bangladesh....fina nya lakan har jag i varje fall. ;)

2 kommentarer:

  1. vår luftvärmepump har gått sönder mitt i kallaste vintern så jag förstår Cissi!!!!! inte varmt...... men vad värmeljus gör tíll en del susen faktiskt!!!!!! lycka till med allt .mia

    SvaraRadera
  2. Halloj! Vilken attans otur med värmepumpen! Hoppas ni får ordning på det snart! Annars har du rätt...värmeljus är inte så tokigt! Vi har snart eldat upp alla vi hade med oss!
    Frys inte ihjäl!!! Kram Cissi

    SvaraRadera