onsdag 30 december 2009

Gott nytt år!

Dagarna fortsätter att springa ifrån mej. Nu är det knappt en vecka till vi åker tillbaka, och mycket löv blev det inte krattat, som jag hade planerat. Men det har jag hunnit lärt mej att saker blir inte alltid som man tänkt sej.
Mycket annat har jag däremot hunnit. Idag på förmiddagen träffade jag Karin på stan och tog en fika. Jag blev bjuden på semla! Lite tidigt kanske, men semlor finns inte i Bangladesh och åtminstone en per säsong måste jag bara ha....MUMS! Det var inte igår, som jag träffade henne och det varit riktigt trevligt att ses igen.
Framåt eftermiddagen ska vi ut i storskogen och hälsa på Tobbe och Marika. Om det inte är för kallt ska vi bada tunna. Vi har för säkerhets skull rustat oss med 20 kronors toppluvor från ICA. Förra året höll vi nästan på att frysa öronen av oss!! Enda kruxet är väl att vi ska övernatta och måste ha bilen! Elin kommer till stan från en kryssningsbåt klockan åtta ikväll endast iklädd klänning och strumpbyxor, och Hanna jobbar på Citygross till halv nio. Det kommer att bli kallt för dom! Jag vet....jag är en hönsmamma!!!
Sen har jag kommit på mej själv med att börja leta saker, som ska göra det lättare att åka tillbaks till Bangladesh igen på måndag. Isgatorna har just nu plats nummer ett....hoppas jag kommer iväg till solen och värmen utan att bryta nått!!!
Här kommer kort på några av mina änglar:


Och med dom bilderna önskar jag er alla ett riktigt gott slut och ....
...ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! Nu fick jag visst till det....den slutrepliken har visst användts förr.

2 kommentarer:

  1. Vi önskar er ett gott slut och ett riktigt Grått Snyggt Hår!

    Igår; dryck mat, dryck, dryck natti!

    Idag; frukost med snaps, vart slutar det här????
    Kram / Torshälla

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att bli en väääldigt lång nyårsafton.....eller kanske ovanligt kort! ;) Det kommer att bli tungt för er att hänga i ända till tolvslaget!!
    Gott slut och Gott Nytt År!!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera