lördag 5 december 2009

Sillmiddagen hos Molle, var lika trevlig som den brukar vara. God mat och trevligt sällskap. Vi har också blivit bjudna till Anders och hans fru i Zambia. Det vore häftigt om man kunde komma iväg dit!
På fredagmorgonen gick vi upp tidigt allihop. Jerry åkte till jobbet och Elin och jag till amerikanska och kollade tennis. Nordics tränare vann båda sina matcher på morgonen. Bra jobbat! Sen gick vi hem en stund. Jag tog en långpromenad, som vanligt bar jag med mej en liten flaska vatten. Halvvägs mötte jag ett lumpsamlar gäng och den minsta flickan bad så snällt om "panni", som betyder vatten på bangla. ( Hur det stavas har jag ingen aning om). Så klart fick hon min flaska med vatten och blev så glad. Säkert kan hon både dricka vattnet och tjäna lite på att sälja tomflaskan sen.
Tennis igen på eftermiddagen, där Nordics A-lag vann finalen. Strålande bra!
Sen blev det tennisfest, som jag tyvärr fick lämna redan vid halv elva. Nene, jag blev inte för full utan bara väldigt dålig i magen. Så dålig att jag snart insåg att det inte var helt lämpligt att bli stående i en toakö med 5 personer före. Trist, men så är det ibland. Nu har jag sprungit på dass hela natten och hela dagen, så Jerry och Elin fick åka själva på ett födelsedagskalas vi var bjudna på ikväll. Hoppas det snart lugnar ner sej i magen, för sista veckan i Bangla hade jag tänkt handla lite julklappar och så. Drar det ut på tiden får det väl bli ett litet banglapiller, ett grönt.....dom är bäst! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar