söndag 6 december 2009

Idag åkte vi bara allihop till klubben och åt lunch, sen blev jag liggandes i soffan igen och somnade som en stock medans Jerry och Elin tog en promenad. Nu ikväll är faktiskt magen bättre och det är jag väldigt glad för, om natten blir lugn kan jag kanske komma iväg på min promenad imorgonbitti.
En morgon för ett par veckor sen när jag var ute och gick, mötte jag det här ekipaget. Jag har stött på dom tidigare i Gulshan, men nu var vi alldeles själva på "åpromenaden", så jag kunde fråga om jag fick ta ett kort. Som tack blev det ett litet bidrag till matkassan, eller litet det enda jag hade var 100 thaka och det är VÄLDIGT mycket för en fattig i Dhaka. Hoppas det kom till användning, för jag som alltid jobbat med äldre månar en hel del om dom......och äldrevården i Dhaka verkar inte vara nån höjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar