måndag 7 december 2009

Snart hemma!

Tar jag bort idag är det bara fyra dagar kvar till hemresan. Det ska bli skönt, väldigt skönt!! Jag längtar sååå mycket efter alla därhemma, jag längtar efter att gå och handla i en affär där allt finns, jag längtar efter att duscha i vatten som inte bara strilar och alltid är varmt, jag längtar efter svenska tidningar och svensk tv, jag längtar efter att få ge mej ut med vantar och långkalsonger och kratta tomten. Fyfanken helt enkelt vad jag längtar hem!!! Men snart så.....och jag tror dom sista dagarna kommer att gå rätt fort.
På torsdag är det Ladies Christmas lunch hos Maisa. Det är knytis, så jag lovade för att ta med sill och kokta ägg med kalles kaviar. Jag höll på att få en chock när vi bara hade två små burkar sill kvar, och insåg att vi skulle bli uppemot 20 personer. Lite dålig planering, jag har inte kunnat sova på hela natten och gjort upp alla möjliga planer för att undkomma lynchning på lunchen. Imorse ringde jag Molle. Han hade tre sillburkar, som jag får låna till januari.....just nu känns det som han räddat både mitt liv och mitt rykte i Dhaka. TACK Molle! Annars har jag hört rykten om dom där luncherna att man brukar vingla därifrån vid fyra-fem på eftermiddagen. Det blir alldeles lagom det, för åtta på kvällen är det Christmas dinner på klubben. Får bara se till att hålla promillen upp dom där timmarna emellan! Synd att bli bakis på blanka eftermiddagen menar jag!
På fredag är det också julfest fast hemma hos Malin, så för att ta det säkra framför det osäkra tänker jag packa redan imorgon. ;)
Som sagt: Sista dagarna i Dhaka för den här gången kommer nog att gå fort! Och till alla där hemma...VI SYNS SNART!!!!

4 kommentarer:

  1. Hej !!!!Det ska bli spännande att se dig in real life igen o se att du överlevt so far......ni är ju med om så mycket hela tiden......grönt piller......hm!!!!! syns snart Mia H

    SvaraRadera
  2. Ska jag ta hem några eller? ;) Här kan du nämligen köpa vad som helst i "apoteken" utan recept!
    Vi syns väl nästa onsdag!!?
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Längtar efter att du kommer hem så vi kan prata massa skit........saknar dig i massor
    Kramizar Marie W

    SvaraRadera
  4. Nu är det verkligen inte många dagar kvar!!!!
    Ses snart!
    Kram Cissi :)

    SvaraRadera