måndag 21 december 2009

Det snöade inte, och det var väldigt skönt. Dom hade t o m med saltat, så det enda som hände var att framrutan blev väldigt smutsig, och att vi var framme i Katrineholm 40 min innan Jerrys tåg skulle gå. Enda problemet var faktiskt att spolarvätskan levde sitt eget liv hela vägen och framme vid stationen kunde vi konstatera vad som var fel. När man sprutar på vindrutan kommer det en dusch på framlyktorna också. På den högra lyktan hade en liten grej försvunnit, som "doserar" spolarvätskan, så istället för en liten stråle kom en hel fontän, säkert två meter över marken och med en bredd på ca 1 meter. ( Många fontäner är det). Det jag har gjort än så länge är att varna "barna" för att använda spolatvätskan i tätbebyggt område! Imorgon innan jag ska till Katrineholm igen tänker jag använda silikonet vi använder i badrummet för att täcka för hålet och stoppa spolarvätskan, just vid den lyktan. En tillfällig lösning, vilka konsekvenserna blir har jag ingen aning om. Jag tror jag börjat tänka som en Bangladeshier!
Annars är det mesta fixat idag, bolaget, storhandling och den sista paketinslagningen. Och så gott det känns när jag tror att jag hittat rätt julklappar till alla. Vi får väl se om mottagarna håller med mej!?..... Har du kvittot kvar, eller??
Jag har också kommit in "i Sverige" väldigt snabbt igen. Just nu känns Bangladesh avlägset, även fast jag bott där i ett halvår. Kanske är det att leva i nuet, eller också är det förträngning det handlar om ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar