söndag 27 december 2009


Nu är glada julen slut! Och glad har den verkligen varit! Jag har haft jättekul!!
Först i onsdags handlade Elin och jag så mycket godis på "Godisbron" att påsen sprack. Skämmigt! Sen när vi skulle klä granen, välte den tre gånger, och det bara när vi satte i ljusen. För säkerhets skull band vi fast den i väggen när den var färdigklädd.
På julafton var vi nio personer hemma hos oss. Vi åt mat, öppnade julklappar och hade det trevligt. Jag fick bla fyra nya änglar till min samling. Här kommer ett kort på två andra änglar, mamma och svärmor.

På juldagen var vi som vanligt inbjudna till Lundaskog där svärmor och svärfar bor.
Halv tre packade mamma, pappa, bägge ungarna, Jerry och jag in oss i en stor taxi.
Efter en väldigt god middag bestående av kalkon och potatisgratäng, förvandlades svärfar till farbror pilsner. Också som vanligt! ;)Traditioner är till för att hållas!

Efter kaffet tog "barna" taxi in till stan för en krogrunda, medan vi andra, som är lite för mogna för krogen, blev kvar på landet. ;) Vi hade verkligen jättekul, och hade det inte varit för vi blev oroliga för att inte få nån taxi när krogarna började stänga hade vi nog stannat längre.
Avlutar med ett kort på min pappa, som får sej ett gott skratt när han lyssnar på Bengt Sändh och Rune Andersson när dom sjunger nubbevisor.

1 kommentar:

  1. En ändring i inlägget har gjorts. Han som sjunger ihop med Bengt Sändh, heter inte Gunnar Larsson.....han heter Rune Andersson. Där ser man hur fel det kan bli ibland.
    Cissi

    SvaraRadera