tisdag 1 december 2009

Del 4, om Sundarbarn

På lördageftermiddagen erbjöds också en tur med båt eller en vandring till. Båtturen blev inställd pga för dåligt deltagande. På vandringen hängde i varje fall några med: Jag, Helen, Kristoffer, Tommy, två beväpnade vakter och vår "knäppa guide" , i fortsättningen kallar jag honom gurun. Vi hade en alldeles normal guide med ett ärligt intresse av naturen med på båten. Tyvärr fick han kliva lite åt sidan, så han var inte med just på den här utflykten, men han var väldigt kunnig och uppmärksam. Och så hade vi gurun, son till han som äger bolaget vi åkte med, en riktig knäppgök.
Vi gick runt en slinga, som jag tror många ekoturister har gått före oss. Bara gurun och vakterna var med oss.
Vi besökte tigrarnas matställe och diverse andra platser. Promenaden slutade med att vår guide utförde en indisk "energiutlösande" helknäpp dans. Vi tar den på personalfesten den 16:e, ni kommer att bli som nya .....jag tror att det behövs lite braj innan också...nån som kan fixa!!!! ;)



Lyckligt hemkomna från tigerturen, blev vi erbjudna ytterligare ett äventyr. Stor brasa på stranden i Sundarbarn. Jag rustade mej med ficklampa, som den enda intresserade från vår familj. Många andra hängde med, så vi blev säkert 10 svenskar, gurun och fyra personal från båten. Det blev en härlig brasa kan jag säga, och rykte mest (ni vet nog vad jag menar), gjorde nog gurun. När jag vid återresan fick veta att det var olagligt att elda i Sundarbarn ( om man är Bengal) blev jag riktigt mörkrädd. Vem skyddar egentligen våra urskogar??

2 kommentarer:

  1. vilken resa Cissi!!!! ser fram emot dansen den 16, men hinner nog inte fixa nåt braj innan......hahahahaha kul att ses igen snart.... kram Mia

    SvaraRadera
  2. Halloj, jag tycker också att det ska bli väldigt kul att träffa alla igen! Syns om två veckor!!
    Kram Cissi :)

    SvaraRadera