måndag 19 april 2010

Måndagkväll!

Vilka dagar jag har hemma i Sverige. Igår tog jag en lång cykeltur helt oplanerat egentligen. Det började med en tur till en relativt närbelägen loppmarknad. När jag kom ut därifrån var vädret SÅ fantastiskt så det blev en runda till Nyköpings hamn och havet. Jättefint ända till jag vände hemåt och förstod att jag skulle få en jädra motvind hela vägen hem. Sen blev det middag hos mor och far. En middag som var bokad för oss alla tre tjejer, men nu kunde ju inte Elin vara med. Så trist! Annars hade vi väldigt trevligt och maten var mums.
Idag har jag varit på stan och shoppat lite kläder. En blus och en jättehärlig klänning. Båda ska jag kopiera i Bangla till en femtedel av priset. Man får inte vara dum! På hemvägen från stan blev det några timmars fika hos min mormor Ingeborg. Vi såg på kort och utbytte reseminnen.
Nu är det kväll igen och efter en brakmiddag med Hanna på restaurang Long i Oxelösund vill jag helst krypa ner under täcket och smälta maten i lugn och ro. Men först ska jag kolla nyheter och flygets framtidsutsikter. Kanske orkar jag också dammsuga. Jag är helt sanslös när det gäller att dammsuga. Jag städar och plockar undan och sen kommer jag sällan längre än att ta fram dammsugaren. Jag tycker verkligen illa om att dammsuga, så det händer att jag fastnar just här med dammsugaren mitt på golvet i flera dagar. Men nu så! Ett, två, tre på det fjärde ska det ske och på det femte smäller det............kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar