söndag 18 april 2010

Pale and fat!

Idag har jag lusläst en artikel på DN:s internetsida om prostituerade kvinnor i Bangladesh.(http://www.dn.se/nyheter/varlden/unga-pa-bordeller-tvingas-ta-droger-1.1079105). Bara att det finns massvis av prostituerade i Bangladesh som är ett land nästan helt utan turister och dessutom muslimskt fascinerar mej mycket. Nu har jag dessutom fått klart för mej vad männen i Bangladesh vill ha. I och för sej hade jag en liten aning redan tidigare eftersom vi efter "semester" i Sverige ofta fått kommentarer från kvinnor i Bangladesh: " Oh, you look so pale and fat"! Va´ hur kul är det? Men i Bangla är det bäst....
......så dom prostituerade i Bangla "drogas" med en tablett av preparatet oradexon, som dom luras att tro är vitaminer som gör dom vackrare och mer åtråvärda för kunden. I själva verket skapar dom ett beroende och gör så att flickor i dom yngre tonåren ser äldre ut.
Tabletten oradexon innehåller ett hormon som är kroppsuppbyggande och har många biverkningar. Ett liknande preparat ges till köttdjur för att bygga upp kroppsvikten inför slakt.
Jag vet inte vad jag ska skriva. Är inte människovärdet högre än så kan jag faktiskt förstå att det går åt helvete med allt det andra. Miljön och vårt djurliv har inte en chans. Kan vi inte ens respektera våra medmänniskor........hur går det då med det andra!
Ja, jag vet djupt och eländigt är det! För det mesta är jag glad, men ibland blir det bara för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar