söndag 4 april 2010

Hem till Sverige!

Idag har det varit segt! Elin blev sjuk i magen inatt, så vi har hållit oss inne mest hela dagen. Hon är fortfarande inte bra och det är trist när jag ska åka härifrån snart. Men dom kommer nog att klara sej bra utan mej, far och dotter.
Det har jag nog inte skrivit här på bloggen, men faktiskt kommer Elin att åka hem till Sverige också om två veckor, för att ordna med sitt arbetstillstånd. Hon är rätt glad för det!!
Ac killen har varit här hela dagen också, han är faktiskt fortfarande kvar tillsammans med Amir fast klockan är sju på kvällen. En lång dag för dom, men båda har fått lite extra betalt i varje fall och verkar nöjda.
Just nu kan vi också prova alla AC:n för just nu har vi ström, och det är inte så vanligt i Dhaka nu för tiden. Idag har vi haft flera strömavbrott som varit flera timmar långa varje gång. Vårt batterie orkade inte längre, så på eftermiddagen la det av tillsammans med datorn och hela det rummet. När det strömavbrottet varat i ungefär två timmar gick jag ut och hämtade termometern för att se hur varmt vi hade inne. Nästan 31 grader!!!!
Sverige, Sverige!!! Nu längtar jag inte bara efter alla, min mjuka säng,en bra dusch
utan också ett hus med ström som går att lita på och ett klimat som är lite mer behagligt än denna fuktiga tropiska hetta.

Det finns många sätt att åka rikshaw på.



Gatubilder från Gulshan 1 cirkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar