söndag 25 april 2010

Strykning och sånt!

Jag är lite trött idag efter resan, snubben på första flighten satte sina spår. Magen är i olag också, så för att kunna åka och handla var jag tvungen att ta stoppande. Att ta en tur till affären var nödvändigt, för toapappret var nästan helt slut. Passade ju perfekt just idag.
Sen ska jag väl börja att brottas med tvätten. Jag tror familjen har kommit lite efter när mamma varit i Sverige. Strykhögen är enorm och tvättkorgarna är fulla! När jag ska vara i Sverige i två månader i sommar får jag nog skaffa en tvätterska åt dom ;).
Ibland funderar jag på att byta ut Amir mot en "riktig" maid, som också stryker, tvättar och lagar mat. Men samtidigt är det väldigt skönt att få ha lägenheten för sej själv några timmar varje dag. Handla, laga mat och stryka är faktiskt helt ok på all ledig tid jag har. Med undantag för att stryka just nu då kanske....det kommer att ta mej flera dar.

Får väl blanda ut dt med lite spa och sånt. Blir det många blogginlägg dom närmsta dagarna vet ni varför i varje fall. Jag smiter från strykningen!!

1 kommentar:

  1. hihihi....Något ska du ha att göra kära du;-)Och om du växlar med lite spa och manikyr är det inget synd om dig.....och ta ett glas vin när du stryker så blir det nog lite roligare :-)
    Ha det jätte bäst många kramar från ett vår soligt oxle :-)
    // Fru W

    SvaraRadera