söndag 25 april 2010

Back in Dhaka!

Det blev många stora kramar på Arlanda. Elin fick två, både en hej och en hejdå kram. Vi har verkligen blivit en internationell familj det sista året.
Sen klev jag på planet efter några timmars väntan med en bra bok , den nyinköpta "Hypnotisören" och ett glas vin i restaurangen precis utanför gaten. Skulle jag ha vetat vad som komma skulle, hade jag nog tagit en hel flaska.
Jag bordade bland dom första och förstod rätt så snabbt att planet inte skulle bli fullt. Va´skönt, fönsterplats och två säten att bre´ut sej på tänkte jag. Plötsligt nära avgång damp det ner en snubbe i stolen bredvid. En snubbe som började med att ta i hand och presentera sej, och sen pratade han i ett, riktigt maniskt faktiskt. Han var så nervös inför starten, och var riktigt flygrädd, sa han. När han under starten kramade mitt lår och hävde whiskey med den andra handen, så trodde jag nog att det skulle lugna ner sej efter starten.
Men inte då! Helst plötsligt fick jag en hörsnäcka till en ipode inmulad i örat. Bra va´! Fan bruden det är ju Eva Dahlgren! Jo, tjohej liksom.
Efter en stund gav jag snubben, som faktiskt satt ytterst en vink. Vad skönt att planet nästan är tomt. Då kanske vi kan få sträcka ut benen över två säten. "Vinken" gick inte hem, och eftersom jag satt innerst vill ju inte jag flytta på mej. Jag kanske skulle såra knäppgöken.
Till slut upphörde svadan när killen gick på toa, jag virade snabbt om mej filten och låtsades sova. Jag snarkade t o m. Killen försökte faktiskt väcka mej, men jag måste ha spelat sovande, näst intill medvetslös väldigt bra för till slut gav han upp. Ända till landningen när jag faktiskt var tvungen att vakna. Nästa gång jag råkar ut för nått dylikt kommer jag inte vara lika snäll ska jag säga!!
Hur som helst är jag framme nu och snart ska gubben och jag ta rikshaw till koreanska restaurangen och äta en bit.
Tack alla för fantastiska veckor hemma i Sverige!!

1 kommentar:

  1. Hej Cissi! Henrik här! Hur har ni det på fredag? F d kollega till mig kommer på besök och stannar ett tag. Hon har varit här en gång tidigare men stannar längre denna gång. Vore skoj att få dig och Jerry på middag fredag! Återkom till mig! Henrik

    SvaraRadera