måndag 26 april 2010

Tisdag 27 maj i Dhaka, april ska det va´!

En ny dag i Dhaka, som började med fem varv i parken. Antingen har jag levt lite för "gott" i Sverige eller också har vågskrället fått fuktskador. Det händer verkligen med allt här. ;)
Parken visar verkligen inte upp sin vackraste sida just nu. Dom vräker upp lera från sjöns botten överallt, runt buskar, träd och parkbänkar. Jag tycker synd om dom som ska jämna ut alltihop, det måste ju bli som cement när det torkar.



Resten av dagen tänker jag jobba hårt för att undvika strykhögen! Först ska jag åka och hämta "motboken" och sen en tur till affären. Jag tänkte ringa Iman, han blev så glad att se mej igen.
På eftermiddagen ska jag åka till affären med stort A, för att fylla på vinförrådet och eftersom jag ändå måste ha chaufför tänkte jag ta en tur till parlamentsområdet. Det ska vara väldigt vackert just nu med många blommande träd. Jag tar med kameran, så att jag förhoppningvis kan bjuda på lite bilder i nästa inlägg.
Hej för nu!!

2 kommentarer:

  1. Hmhmhm Cissi!!!!Har du tittat för djupt i flaskan eller är ni en månad förre i bangla??!!???Här i sverige har vi fortfarande april ;-))
    Kram Fru W

    SvaraRadera
  2. Ojsan, ojsan!! Felet är justerat!!

    SvaraRadera