onsdag 28 april 2010

Massage

Det mörknade snabbt på himmeln igår. Det blev lite panik eftersom jag skulle åka rikshaw och gå en bit. Jag vet nu hur det blir i Bangla när det drar ihop sej till oväder.
Alltså! Snabbt ombyte till svarta brallor, vitt är inte bra i spöregn och sen ett farande efter paraply. Jag hittade det så småningom och gav mej av för att hinna innan åskan och regnet var över oss. Jag hann inte!! När jag kom fram såg jag ut som en dränkt katt och paraplyt hade förvandlats till plockepinn i stormbyarna. Eftersom jag var tidig blev jag sittande tillsammans med alla som sökt skydd från regnet i garaget under spat. Naturligtvis fick jag en stol! Man känner sej lite dum bland alla dom andra som står.
Där satt jag sen en kvart och väntade på Jerry samtidigt som jag såg ut genom garageporten som det vore en storbilds-TV. Jag hann se en polibil och en ambulans med sirener på och jag hann se en man som trillade av en buss. Bra TV!!
Sen blev det massage och det var inte dumt!! Det nya stället var suveränt! Tydligen är det tjejer som tidigare jobbat på Radison som masserar, här till halva priset. Det kommer att blir fler besök på Reera.
Efter massagen stannade vi till oss ett par från Frankrike för att ge en present till deras lilla flicka. Bebisar är så söta och den här lilla tjejen påminde lite om Hanna när hon var liten. Minnen väcks plötsligt till liv!
Vad är det dom brukar skriva: Personen på bilden har inget samband med texten. Ähh...det är en annan söt bebis helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar