torsdag 2 juli 2009

Torsdagmorgon!

I tisdags var jag och hälsade på Karin för att titta på deras pojke Alex och ta en fika. Man glömmer fort hur små dom är när dom är alldeles "nya", och hur söta. Alex var verkligen jättego, det är inte utan att jag börjar längta efter barnbarn, egna är nog lite försent.
På kvällen träffade vi Cattis och Peter över en middag på Tellus. Restaurangen har byggt en brygga, eller vad man ska kalla det ut över Nyköpingsån. Fin miljö, go mat och trevligt sällskap, så även denna kväll blev suverän. Vi får se alla vänner, som vi träffat dom här sista dagarna i Sverige, när vi komer att ses nästa gång. Jag kommer att längta mycket efter er allihop!!!! Ha det gott så länge.......
Så igår då, tog vi tåget till Stockholm och Linnevägen för att få lite kulturell coaching inför utresan. Det var givande och fick mej att börja tänka på lite nya saker. Jag har aldrig vetat att det finns folk som forskar om kultur och att det finns statistik där olika länder jämförs. Hon skulle skicka mer material om Bangladesh, det ska bli spännande att läsa. Hon kunde också upplysa om att många par som åker ut skiljer sej när dom kommer hem och en himla massa blir alkolister. Vi får väl se vilken form jag är i när jag kommer hem, kanske får ni låsa in vindunkarna nästa gång jag kommer på besök.....;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar