måndag 20 juli 2009

Dyrt eller inte?

Nu har jag fått en kommentar, som kräver närmare uträkningar. ;) Kanske var det inte jätte billigt, om jag jämför med IKEA t ex. Jag räknade ut att servisen består av 92 delar med uppläggningsfat,serveringsskålar och diverse tillbehör,( allt som är med på bilden finns det 12 av). Det ger 38 kronor delen. Då är inte ett komplett bestickset, vinglas och vattenglas till 12 personer inräknat. Aja så dyrt var det inte, och om vi inte slår sönder för mycket ska vi ta den med hem till Sverige om två år. Jag gillar den jättemycket och det ska bli kul att använda på vår första middagsbjudning. Nu är det bara kocken som fattas, för här ser ni lagar man inte maten själv utan det gör antingen maiden eller en tillfälligt anställd kock. Eftersom jag inte tror att Amir är så bra på att laga mat.....så får det nog bli en kock.
Nu kommer Kamal strax och hämtar mej. Jag ska iväg till en fotograf och ta passfoton. här måste man ha foton till allt, b la till medlemskortet på klubben. Sen ska jag till ambassaden och registrera mej, som nyinflyttad svensk. På återseende.......

4 kommentarer:

  1. Nej så jätte dyrt var det inte..och mycket fin är den också:-)
    F..N Cissi så lyxigt ni ska ha det inte ens laga mat när ni ska ha gäster blir nästan som att vara gäst hos sig själv....;-)Bara hoppas ni får tag på en bra kock när nu er första middagsbjudning ska till:-)
    Lycka till i dag då din lilla Bangladeschier....(ursäkta stavningen men det är ett himla svårt ord...)Hoppas du blir godkännd;-))
    Kramizar från ett soligt sverige:-)//fru W

    SvaraRadera
  2. Hello! Visst är den fin vår servis!! Japp, inte gör jag mycket nytta här i Bangladesh inte....och det är väldigt skönt!!
    Kram från Cissi

    SvaraRadera
  3. Det är du väl VÄRD!!!!!Och du Njut så länge det varar....:-)
    Puss och kram skumbanan
    // Fru W

    SvaraRadera
  4. Hej Cissi!!!! Nej det klart att det ej var speciellt dyrt... men jag tänkte att allt kostade ingenting.... jättefin iaf...kram Mia

    SvaraRadera