lördag 25 juli 2009

Lördag,dagen efter

Ojoj, det är inte kul när man vaknar klockan tio på förmiddagen och försiktigt börjar röra på huvudet, för att se om man ska få kräkas eller inte. Jag klarade mej, men huvudet har då värkt som attan hela da´n.
Festen var trevlig, med god mat, vin och calvados (den är nog skyldig till huvudvärken). Dom andra gästerna var verkligen fascinerande och trevliga. Ett konstnärspar från Bangladesh, vi har lovat att besöka deras galleri, en fotograf och filmare, som just gjort klart ett tv-program för Sverige om 19 flyktingar från Burma som bosatt sej i Norrland och så ambassadfolk. Jag kan säga att jag verkligen vidgar mina vyer hela tiden. Jag gjorde allt jag kunde för att inte bara sitta som en fågelholk och lyssna på allas fantastiska erfarenheter. Dom har gjort och upplevt lite mer än mej, kan jag lugnt säga.
Dagen idag har Jerry och jag tillbringat på klubben, med bl a fotmassage. Jag vet......lyx, lyx och mera lyx och jag skäms inte än gång. Ha det gott hemma i Sverige, nu börjar det kännas att jag varit borta i tre veckor.

Ett litet ps: Jerry och jag skulle dricka lite vin innan vi skulle åka igår kväll. Vi började med en flaska, som vi inte vet hur gammal den var och när den blev "importerad" till Bangla. Fyra, kan ni tänka er, fyra stycken flaskor fick vi hälla ut innan vi hittade en som gick att dricka. Tur att vi fått låna en "motbok", så vi kan fylla på förrådet!

1 kommentar:

  1. Hmhm undra jag om ni hällde ut....kke hällde ni ner...;-)
    Klart det är calvadosens fel:-)Absolut inte mängden....
    Må så gott igelkott
    kramiz marie

    SvaraRadera