torsdag 23 juli 2009

Vägbygget igen...

Idag på morgonen promenerade jag till klubben och passerade vägbygget, det blev inte av igår.
Faktiskt såg vägen färdig ut med ett lager cement över, det var naturligtvis det dom skulle använda blandaren till.
Istället pågick trädfällning idag. Själva infarten till "New road" är väldigt smal och två bilar kan inte mötas där, därför blev det att ta ner några träd. I Sverige hade vi säkert gjort tvärtom, tagit ner träden och byggt vägen, men här är det mesta lite "bakfram".
Ni kan kanske ana vägen bakom alla rikshaws. Dom är så otroligt nyfikna, så mängder av intresserade samlas när det händer något. Jag lyckas få en bild på en packrikshaw också. Den blev lite suddig, en ilsket tutande bil fick mej att snabbt retirera till vägkanten.
Synd att det är så j.....a varmt! Det tar ca 10 minuter att gå till klubben och jag var genomsvett när jag kom fram. Sola går inte eller några längre stunder. Igår pratade dom på BBC om att situationen för Bangladesh börjar bli allvarlig om inte regnet kommer snart. Jag har svårt att tro att ett så här fuktigt land kan sakna regn, men så är det! Det är som att gå in i fjärilsmuseet i Hagaparken när jag går ut. Hur varmt det är.......just nu 35 grader i skuggan!
Hualigen!!

1 kommentar:

  1. hej!!! har just kommit tillbaka från Turkiet med 45 gradig värme!!! hua, tänkte på dig då för du har ju så varmt hela tiden!!!! men man kanske vänjer sig!!!! kram Mia

    SvaraRadera