måndag 13 juli 2009

Måndag 13 juli

Nu har redan första veckan i Bangla gått, det går fort.
Imorse vaknade vi av att ac:n över vår säng sprungit läck. Vattnet droppade först på gardinstången och finfördelades sen som ett regn över halva sängen, Jerrys halva. Ibland har man tur. Eftersom det var dåligt med vatten i huset igår kväll hade jag bestämt att åka med Jerry bort till klubben redan på morgonen. Han hade en tennistid klockan 7.00, så jag åkte med för 40 minuters simning och en dusch. Klockan halv nio var jag hemma igen fräsch som en nyponros.
Innan lunchen med Jerry hann jag med en promenad på dryga timmen. Bara det inte vore så jädrans varmt, som tur är har vi vatten i huset igen.
På eftermiddagen ringde en bekant. Vi hade bestämt att vi skulle låna hennes Bok, när hon ska hem på semester. En "Bok" i Bangla är ingen vanlig bok, utan en slags motbok som berättigar dej att köpa alkohol och importerad mat i särskilda butiker, dock med ranson. En del får dom.....men inte vi, däremot har Jerry skaffat otroligt trevliga vänner här nere som lånar ut sina. Dit ska det bli roligt att åka och handla.
Den här koflocken stöter jag på lite här och där när jag är ute och går, senast idag på eftermiddagen.

3 kommentarer:

  1. Hahahah Ja du ibland har man tur som en tok...;-)Denna gång var det tydligen inte jerrys tur att ha tur:-))
    Nu tycker jag det snart är dax att höra att du svingat rackettet lite så vi vet att du är på gång...;-)
    Många soliga kramar från lååååånglediga fru W

    SvaraRadera
  2. Annorlunda med motboken...varför blir ni ej godkända???? håller med föregående talare ang din tennis.....du var ju så på g ;-)du kan ju ej bara slappa i en pool!! :-) vill se lite bilder på ditt tennisspel snart!!! hihhi nu är det semester för mig....så skönt!!! vad blir det för nåt på er semester????? första resan planerad eller???? ha det bra!! kram Mia H

    SvaraRadera
  3. Halloj! Ingen resa i sikte än så länge i varje fall. Men det kommer.....! Först måste jag bara få uppehållstillstånd annars kommer jag inte in i Bangla igen. Just för tillfället har jag inte ens nått pass.
    Kramar från Cissi

    SvaraRadera