söndag 12 juli 2009

Söndag i Dhaka

Middagen igår var trevlig, och svensk. Det var 7 svenskar och en danska till bordet och vi åt sill, potatis, köttbullar, ägghalvor med kaviar, knäckebröd och ost. För mej var det inte så speciellt, men för dom andra som inte varit hemma sen i julas var det riktigt kalas. Det blev inte så sent. Här i Bangla är det helg och ledig dag för dom flesta på fredagar och lördagar. Dom flesta skulle ju upp och jobba. KappAhl däremot kör "svensk helg", så Jerry har varit ledig idag.
Vi har varit på klubben. Jerry har spelat tennis och jag simmade och solade. Nu på kvällen har vi fått tråkiga besked från Sverige. Min faster Birgitta har gått bort, hon har varit sjuk länge, så för henne var det säkert skönt att få slippa ifrån. När jag ringde hem till mor o far var dom på läkarstationen, för mamma har fått armarna fulla med blåsor. NU är det mycket.
Lite glädje i alla bedrövelse var att få se en bild på Elins tatuering. Skitsnyggt, blev det.
Nu ska jag slå en pling till svärmor och svärfar!
En bild speciellt till Karin, som undrade om elledningarna i Bangladesh är lika trassliga som i Thailand. Jag tror det är ungefär samma......

3 kommentarer:

  1. Verkar som ni har kommit in i vardagen i Bangla:-)
    Men Cissi simmmat!?!!??!!Du ska ju köra tennis så du blir rik ju.....och kan ge oss som sponsrat dig lite tillbaks;-))
    Tråkigt med din faster.
    Hoppas det inte var ngt allvarligt med din mamma.
    Jag är oxå lite nyfiken på Elins tattoo:-))
    ha det nu jätte bäst och ta hand om er.
    Kram från Fru W (endast en liten natt kvar till långledigt....YEEESS!!)

    SvaraRadera
  2. God kväll.
    Det var tråkigt med din faster,hoppas din mamma är ok nu.
    Snart så är det semester för oss, Jessica, Åsa B-M vi har bara några dagar kvar SKÖNT.
    Jaha så ser el-ledningarna ut mhm.
    Förstår att de tyckte det var gott med sillbordet ect.Trädgården är så vacker här med alla blommorna. Må så gott . Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej allihopa! Ville bara önska er allihop riktigt sköna ledigheter Jag hoppas ni får fint väder!!!
    Kram från heta Bangladesh, 35 grader idag

    SvaraRadera