måndag 27 juli 2009

Jag vågade.....

Vid halv tolv hade jag bestämt mej för att våga. En av grabbarna i garaget fick hjälpa mej att få tag på en rikshaw. Han vadade en bit ut mot "stora" vägen och lyckades få en passerande rikshaw att ta en tur ner på vår vägstump för att hämta upp mej. Sen bar det av mot Nordic club.Så här såg det ut på den"stora" vägen och halvvägs på road 63 mötte vi en stor bil, som min "chaufför" började vifta åt. Och sen förstod jag varför. Svall som gjorde mej blöt ända upp till knäna slog upp i rikshawn. Hade nog varit bättre med båt. Men jäklar va´roligt, lika kul som Colorado på Liseberg.Så här ser det ut in i Gulshan Park. Jag har lagt ut en bild på porten förut och då kan man ana sjön ca 50 meter bort. Nu har den svämmat över totalt och blivit dubbelt så stor.Vid "New road" som jag också skrivit om forsade vattnet tvärsöver vägen från floden ner i ett hål på andra sidan.När jag åkte hem tog jag ett kort på hålet som bildats. Jag tog också en bild på en övergiven vaktkur lite lätt på svaj.

Ja, det var ett äventyr, och jag är så glad att jag har råd att åka rikshaw. Bangladesh är defenitivt ett SPÄNNANDE LAND!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar