fredag 10 juli 2009

Fredag 9 juli

Igår fick vi glada nyheter hemifrån. Hanna har kommit in på entreprenörsprogammet på Södertörns högskola. Jag hoppas hon väljer att gå, jag tror det skulle passa henne alldeles utmärkt. ( Jag vet Hanna, du bestämmer själv). Kram och grattis!
Själv har jag gjort lite allt möjligt idag. Satt upp gardinerna igen och tagit en promenad i Gulshan Park. Den ligger bara ett par hundra meter härifrån och slingan man går tror jag är 1,2 km.
Så här ser ingången ut. Inne i parken är det fantastiskt vackert, särskilt nu när det är regnperiod. Jag tog massor av bilder, men väljer att bara visa en i det här inlägget. När jag gått ca halva rundan mötte jag fyra små flickor, som tiggde av mej. När dom såg att jag hade kamera ville dom att jag skulle ta kort. Jag tvekade först, jag kände mej inte helt säker på vad resultatet skulle bli. Men allt gick bra!

När jag tagit kortet ville dom titta och det tyckte dom var väldigt roligt. Jag tror dom retade varandra för hur dom såg ut. Sen följde dom två äldsta efter mej ca 100 meter och tiggde pengar innan dom gav upp. Jag skulle så gärna ge dom, men gjorde jag det skulle ryktet snart sprida sej, så jag inte längre skulle få vara ifred när jag går ut. Jag tror eller inte att 2 t ( ca 20 svenska ören) skulle hjälpa dom särskilt mycket. Istället skänker jag pengar till välgörenhet så fort jag får en chans.
Dom här flickorna är fyra av över 200 000 gatubarn i Dhaka. Egentligen vill jag ta hem allihop!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Cissi.
    Lanthom och jag följer dig i ditt nya land och hem. Mycket kul att kunna det, du man lever bara en gång,. Förstår att du vill ta hem alla barnen. Lanthom har nyligen kommit hem från USA mycket trevlig resa. Själv pendlar jag till Kärleken så mycket jag kan och orkar. Må så gott och var rädd om dig. Kramar från Lanthom och B-M J.

    SvaraRadera
  2. Hej på er! Vad trevligt att höra att ni mår bra! Spännande att resa till USA, och Eskilstuna det är ju inte fyskam det eller. Där kärleken finns, där trivs man bäst!
    Hälsa alla och ha det bra!!
    Kram från Cissi

    SvaraRadera