fredag 24 juli 2009

Fredag före middagen...

.......så fick jag så himla tråkigt, typ! Jag var bara tvungen att ta en rikshaw bort till klubben o ta lite manikyr, alltså. :-)
Skämt åsido, så tog jag faktiskt en rikshaw och tog manikyr. Så mysigt....jag somnade nästan när hon höll på och grejade med händerna i en hel timme. Det är fantastiskt att bli så omhänder-tagen. (Nu fick jag till det tror jag). Efteråt tog jag en cappusino ( stavas det så), och precis när jag druckit upp ringer min man och säger: Jag ska gå lite tidigare från jobbet idag....ska jag hämta dej?
Jag känner mej som en prinsessa, så borde alla tjejer få ha det ibland. Nu har vi dessutom öppnat en flaska vin och tagit varsit glas, kanske hinner det bli ett till innan vi ska iväg vid halv åtta.
Det är en dröm att leva här, och bara höra om gräsklippare, som inte fungerar i Sverige. Tack Kristin och Robert som lånade ut sin och tack svärfar för hjälpen att lämna in våran nya och byta tändstift på den gamla. Och tack mina duktiga ungar som klarar er så bra, när mamma ger sej ut på äventyr. Kram på er!
Och till er som tänker: Nu är hon nog inte helt nykter........ni har alldeles rätt, ett glas vin ( eller rättare sagt 1½ nu), slår till fort här i vätskebristens land, Bangladesh.
Kram igen!

3 kommentarer:

  1. 1½ glas slår alltid till i huvudet på dig lilla mamma :P

    Vilken lyx du lever mot oss här hemma, riktigt avundsjuk ska meddelas!

    Massa kramar, älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Herre gud din lilla lyxerska!!!!
    hmhm undra vad det va i kaffet det stavas inte så men jag min analfabet vet ej hur det stavas...
    Håller med dottern lite om det där med 1 1/2 glas;-))
    Hoppas ni fick en kanon kväll.....
    Saknar dig min vän;-(
    Kramizar Fru W

    SvaraRadera
  3. Hejsan!! Kvällen blev suverän.....och idag har jag haft ont i huvudet. Det måste ha varit kaffet....;-)! Jag saknar er allihop där hemma!
    Många kramar från Bangla!!!!

    SvaraRadera