måndag 6 juli 2009

Framme i Bangla!

Första flygresan Arlanda-Doha gick finfint. Vi lyfte 11.05 och landade 17.45. Vi har blivit medlemmar i Quatar airways och har ett silverkort. Våra 5 timmars väntan i Doha tillbringade vi i silverloungen, bekvämare än stora transithallen och med fri mat och hur mycket kaffe man vill ha. Skönt att kunna slänga upp bena en stund. 23.10 lyfte vi igen och med tidsförskjutningen landade vi 07.25 i Dhaka, Bangladesh. Det är stora plan som flyger den här sträckan och inte särskilt bekväma, så mot slutet har man värk både här och där, men mest i ändan faktiskt. Som vanligt var det kaos på flygplatsen, med papper som ska fyllas i och väskor som ska hittas bland allt annat bråte. Men utanför flygplatsen stod vår trogna chaufför Kamal och väntade på oss. Skönt!!!
Hemma i lägenheten tog vi lite kaffe och satte oss i en av soffgrupperna. Jag tyckte att det var fuktigt och kände mej alldeles blöt i baken, när vi fikat klart, men tänkte inte mer på det. När vi sen skulle gå och lägga oss några timmar innan Jerry skulle iväg till jobbet upptäckte vi att alla sängar var minst sagt fuktiga. Vi trodde först att vi haft en vatten läcka i vårt sovrum, men när alla sängar var likadana började vi ana......snacka om luftfuktighet!!!!
Gästsängen kommer ingen att sova i igen kan jag säga. Aja, än så länge skrattar jag åt eländet och säger hej till Bangla, nu är jag här igen och det märks.

Vi hörs!!!!

4 kommentarer:

  1. sängarna ser ju riktigt gosiga ut du :)

    SvaraRadera
  2. Tur att det var lite soft på mellan landningen då....när sängarna ej höl måttet;-))
    Skönt att veta att ni kommit fram ordentligt.Nu ska jag ladda för första natten efter sem tur att det bara är fem SMÅ nätter sedan låååångledigt.Men du är ju låååångledig för jämnan nu din lyxis:-))
    Ha det nu bäst ta hand om varandra
    Kram fru W med familj

    SvaraRadera
  3. Hmhm en liten tanke som slog mig....vad sjutton har ni gjort i gästsängen om nu ingen kommer vilja sova där???!!!!!
    Kram nattugglan W

    SvaraRadera
  4. Nu ska här lyxas kan jag säga, bara jag slutar nysa och snora....jag tror jag drabbats av mögelallergi!!! PROSIT! Kram från Cissi

    SvaraRadera