onsdag 27 april 2011

Sorgligt....

Igår bad jag Shobul om hjälp med att boka en flakrikshaw. Det var högtid att köra bort alla våra krukväxter.
Imorse när Shobul kom hade han skaffat mobilnumret till en man med en flakrikshaw. Det var bara att bestämma en tid, så kom han tillsammans med en kompis och fraktade bort diverse saker. En gammal AC (som gick direkt hem till Shobul), en gammal dammsugare (som också gick till Shobul) och sen alla våra blommor. Jag kände mej helt ok, och så blev jag alldeles tårögd... plötsligt blev det verkligt att vi faktiskt ska flytta härifrån.
Shobul tyckte så synd om mej, så han var tvungen att berätta för boss att madame varit så ledsen när alla blommor åkte ut. Vi är nog i samma stämning hela familjen just nu.
Efter lunch åkte jag ner till cirklen för att hämta en handväska jag beställt. Jag gick en sväng på marknaden också för att kolla tyg.
Här kommer några bilder från den del där dom säljer grönsaker, massor av grönsaker.


Dom bara måste vara med på bild! :)

Nu på eftermiddagen, sen Elin kom hem, har vi också hunnit med skräddaren för att prova en klänning. Vi ringde Iman, allas vår rikshawförare så han fick köra oss. Provningen gick bra och när Iman släppte av oss hemma igen hade jag bestämt mej för att berätta att vi snart ska åka härifrån.
För att ALDRIG komma tillbaks, blev hans motfråga? Vad säger man...förmodligen inte!
Han blev väldigt ledsen och jag med!! Härlige Iman med sin gästfria familj!
Det kommer att bli jobbiga veckor det här. Det känner jag redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar