torsdag 28 april 2011

Det regnar idag!

Efter promenaden imorse velade jag väldigt mellan att åka till klubben och sola eller åka till Gulshan 1 marknaden och handla tyg! När jag kom ut ur duschen hade allt löst sej själv. Himlen hade blivit alldeles svart och med nöd och näppe hann jag fram till marknaden torr.
Jag hittade ingenting jag ville ha, så jag bestämde mej för att gå tillbaka till Gulshan 2 i duggregnet. Efter fem minuter öppnade himlens portar sej och det satt igång att ösregna, med banglamått mätt. Det var bara att ta skydd under taket utanför en bank och vänta på bättre tider.

Vakterna vid banken fick springa i ett och hjälpa kunderna in från bilarna.

När det lugnat sej något blev det rikshaw tillbaks till Gulshan 2.
När det regnar i Dhaka blir det genast mycket krångligare att gå.Överallt bildas stora vattensamlingar som kan vara både 10 och 20 cm djupa. Det är bara till att gå runt för att komma fram.
Vid den här pölen stod en frusen och våt rikshawförare och huttrade.

På Gulshan 2 marknaden hittade jag vad jag skulle och sen begav jag mej hemåt. Efter lunch med gubben slocknade jag som en stock. Vad det är skönt att sova middag när regnet faller!!
Nu är det bara 14 dagar, 2 veckor kvar!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar