lördag 9 april 2011

Ajajaj, nu kommer det att göra ont!

Temat på fototriss var väldigt knepigt och rätt tråkigt den här gången. Temat var stilleben.
Istället för att jaga foton fick jag sällskap av dottern ner till cirkeln för att gå på antikmarknaden. Jag har länge velat köpa med mej lite träsnideri hem, och har sett ut två olika som ser ut precis som fönsterluckor. Jag slog till och köpte det allra vackraste att ta med hem till Sverige.
När vi shoppat klart fick vi tag på en rikshaw och begav oss hemåt, fönsterluckorna bestämde vi att hämta senare på kvällen med bil.
När vi passerade den första stora trafikleden cyklade vår "chaffis" bara rakt ut, medan trafikpoliserna ropade på bangla. "Försiktigt, ta´t lugnt!" Jag vet inte riktigt om vår käre riksahwförare redan hade lite dåligt rykte!
I nästa kurva försökte vår rare vän köra om en flakrikshaw samtidigt som vi fick möte av en bil. Han fick gira in igen och vi kände hur vi helt plötsligt var på två hjul istället för tre.
"Ajajaj, nu kommer det att göra ont", var ungefär vad både Elin och jag hann tänka.
Jag blev helt enkelt urkastad ur rikshawn. Ändå lyckades jag parera och hamna på två ben med både kamera och handväska i ett fast tag. Och i och med att jag "hoppade" ur vickade rikshawn tillbaks på alla tre igen, och Elin klarade sej också helskinnad.
Jag kände mej ungefär som Lara Craford, cool som f--n, helt enkelt.
Efter en snygg volt (typ) klev jag upp i rikshawn igen, nästan helt oberörd och färden kunde fortsätta.
Elin däremot tyckte mest jag såg ut som en påskkärring på väg att kraschlanda! Hon hade också en väldigt rolig kommentar.
"Tänk om du hade brutit benet?! Då hade du haft en perfekt bild till veckans tema på fototriss....stille ben!
Dom är roliga, dom "barna"!!
Nu är det läggedags för Lara Craford efter en lång dag med trevlig middag och besök på Banglabaren, och kanske blir det imorgon ett stilleben på mitt nya inköp! ;)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar