fredag 8 april 2011

Igår var det fredag.....

....och jag knatade som vanligt iväg på min morgonpromenad. Halvvägs började det mullra i magen. Kvickt som attan,för i Bangla har man lärt sej att skynda: "RIKSHAW!! Please!!! Med ett nödrop hann jag hem! Efter en timme på toa slocknade jag och vaknade tre timmar senare för att vingla ut till kocken för att ta nått att dricka.
-Oh, madame better now?!
Och hur kunde han veta att jag varit sjuk när han var och handlade när jag kom hem? Förmodligen är det huspersonalen som skvallrat att madame anlände i rikshaw istället för till fots och att hon uppförde sej lite konstigt när det visade sej att hissen var på femte våningen! ;)
På eftermiddagen var jag så pass återställd att jag kunde hänga med Elin till optikern. Vi tog rikshaw dit och halvvägs ropade en annan rikshawförare till våran: "500 thaka, they pay 500 th!" Vilket fick till följd att vår rikshawförare började skratta, så han knappt kunde cykla. Tack och lov blev han glad när han bara fick dom sedvanliga 100 thaka!
Hos optikern såg Elin så illa att optikern började skälla på henne medan hon bytte glas i ramarna. På det tionde paret röt hon till, "men nu då, nu ser du!? Nä, jag är hemskt ledsen, men jag ser ingenting. Efter mycket om och men ordnade sej allt och nya glasögon är beställda. Får väl se hur dom blir?!
På kvällen hade Anneli avslutningsmiddag på Mainland China. En trevlig kväll med en liten eftersläckare hos oss där kartongerna redan står på hög!
Här kommer lite bilder från Gulshan 2:s centrum, som vi kallar cirkeln.
Rikshawhållplatsen!

Smådjursförsäljare ser man lite överallt!

En som redan har ett "husdjur"!

Mellanmål, kanske?

En tiggare som tar sej en paus!

Nu väntar jag med spänning på veckans tema på fototriss, och sen ska jag ge mej ut på promenad.
Ha en trevlig helg alla!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar