söndag 17 april 2011

Söndag i Dhaka!

Idag har vi tillbringat dagen på klubben. Måste ju skaffa en vacker bränna till det är dags att resa hem till Sverige. Solen tog bra, så just nu är jag röd som en tomat....... vilket är mindre vackert.
Det är skönt med solen när man har tillgång till poolen och kan ta sej ett dopp emellanåt. Annars är det nära på outhärdligt att vara ute just nu med 35 grader i skuggan. Efter dom tropiska oväder som med jämna mellanrum drar in över oss blir det lite svalare, men bara för några timmar.
Igår var Jerry och jag på klubben och åt middag när det plötsligt blåste upp, åskan började mullra och regnet kom. Efter två år har vi lite rutin, så det var bara att söka skydd i restaurangdelen med tak medan resten av klubben översvämmades. Plötsligt passerade en stor råtta restaurangen, förmodligen hade han blivit lite blöt om fötterna. Hua! Jag la snabbt upp mina på närmsta stol, fötterna alltså!
I helgen har jag också kokat ärtsoppa på våra sista gula ärter importerade från Sverige. Om några timmar ska det bli fest här!!
Jag har också jobbat med att lägga över bilder på Cd-skiva, trodde jag i varje fall. Det gick sådär och nu måste allt göras på minneskort istället. Under tiden har jag funderat över allt vi varit med om under vår tid i Bangladesh.
Bara att leva här är ett stort äventyr. Dessutom har många fantastiska resor tillkommit. Jag är så tacksam för allt jag fått vara med om.

Efter sommaren far vi också vidare. Någon gång i nästa vecka kan jag äntligen berätta var.
Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar