tisdag 5 april 2011

Att måttbeställa gardiner!

Idag är dt shopping som gäller! Nu på förmiddagen har jag varit iväg och beställt gardiner till köket hemma i Sverige. Tyg hade jag redan så det var bara själva modellen som skulle beskrivas och sen sys upp. Det gick lätt som en plätt....det var sen det började.
Först skulle alla sex olika saker ritas upp på ett litet papper minutiöst nogrannt. Två var precis likadana, men istället för att skriva 2 st skulle det ritas, i just det, två exemplar.
Sen ropades en man med måttband in, för att göra om mina meter till yard. Varför förstår jag inte eftersom alla har måttband med både meter och yard?
Sen tillkallades skräddaren. Tyget mättes 10 gånger och till slut konstaterades det att det skulle räcka och bli två meter över!
Efter 1 timme och 10 minuter! skulle kvitto skrivas.
Och vad händer då?? Jo, det ska ritas igen!!! I Bangla behöver man tid, massor av tid!

Den 11:e ska jag dit och hämta resultatet! Det borde bli rätt?! Eller?

2 kommentarer:

  1. Maria Björnsson7 april 2011 kl. 23:48

    Väntar med spänning på en bild!

    SvaraRadera
  2. Det kommer, om det inte blir som i sagan om skräddaren och skinnvästen! Skit av alltihop!
    Kram :)

    SvaraRadera