söndag 24 april 2011

Promenad i Dhaka

Här är det inte vår utan högsommar med Banglamått mätt. Luftfuktigheten är hög och termometern rör sej runt 35 grader. Jag begav mej i varje fall ut på promenad i ett område mellan Gulshan och Badda. Svettigt värre!!
Allra först dök det upp en liten kille som ville vara med på bild. När jag sa ja försvann grabben in i ett litet plåtskjul och så var dom inte längre en...utan åtta.

Sen passerade jag en rikshawverkstad där pumpning av däck pågick.

Han hade fullt av disk i sina baljor, förmodligen har han sålt te hela förmiddagen.

På min promenad sökte jag en plats som jag passerat med rikshaw några gånger. En rätt vacker plats med en liten sjö. Efter 45 svettiga minuter insåg jag att jag kommit vilse...igen.

Rikshaw! Gulshan 2, please!
Jag hann hem precis innan störtskuren kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar