måndag 28 februari 2011

Jag och mina mammabyxor

Imorse blev det en riktig långpromenad i mina nya byxor. Ett par bra träningsbyxor att ha i värmen är nästan omöjligt att få tag på här i Dhaka. Häromveckan gav jag mej av till Artisan, som är en outlet för västerländska kläder för att leta.
Jag blev så glad när jag hittade ett par häftiga tunna byxor med fickor att ha mobil och grejor i, så jag slog till direkt. Kanske tyckte jag att designen var lite underlig med en halv meter bred resår i midjan. När Elin kom hem fick hon sej ett riktigt gott skratt och jag en förklaringen. "Men mamma! Inte nu igen! Du har ju köpt mammabyxor", som hon efter lite funderande erkände var rätt coola....."Du ser ut ungefär som en hiphoppare ju"?! Har ni hört...tanten är cool!! ;)
För er som inte vet, så är det inte första gången jag köper konstiga kläder. Tur jag har en gubbe i klädbranschen, som hjälper mej ibland! ;)
När jag gick ut imorse, förstås i mina väldigt sköna mammabyxor, satt garagevakten och halvsov. Stora grinden var stängd, så jag hann smita ut genom personalingången som är en grind bredvid i vanlig dörrstorlek. Vaktens yrkesstolthet fick sej en rejäl törn, så på hemvägen hostade jag lite diskret en bit från huset för att förvarna.
Och kan ni tänka er...han öppnade BÅDA grindarna för mej, bugade djupt och log stort. "Godmorning, madame"! Det måste ha med mammabyxorna att göra!? ;)
Som avslutning på dagens surr kommer bilderna på trafikpolisen, som jag tog till fototriss tema stopp i söndags.
Jag är inte avundsjuk på honom. Oljudet är öronbedövande och på mej svider ögonen efter bara en timme i närheten av någon av dom stora huvudlederna.
Han ser inte särskilt lycklig ut eller.......




1 kommentar:

  1. Ser nästan ut som om han står och drömmer sig bort.... Ha det gott!

    SvaraRadera