torsdag 3 februari 2011

Inget att rapportera

I morse ville Elin och Johanna följa med på min långa morgonpromenad när resten av familjen åkt till jobbet. Skoj och kaotiskt! Vägarna är verkligen helt bedrövliga och näst intill livsfarliga att korsa.
Sen har vi hängt på klubben i varsin solstol. Kanske särskilt härligt för någon som kommer från kalla Sverige.
Annars funderar vi just nu på lite utflykter. På söndag har vi tänkt åka med chaufför till Old Dhaka för att besök platsen där många av Dhakas vackra rikshaws målas.

Själv tittar jag också på en resa i början av mars ner till sydöstra Bangladesh med Bandarban, Rangamati och världens längsta sandstrand Cox´s Bazar som mål. Tänkte ha ett förslag färdigt till resten av gänget på söndag. Hoppas någon har lust att följa med?!
Kan också tala om att blogspot krånglar just nu, i varje fall här i Bangladesh. En gång av 20 lyckas jag öppna bloggen och då får jag gå andra vägar via bloggportalen t ex. Kanske har vi samma "lina" som Egypten!? Eller också är det likadant även i Sverige?
På återseende....tror jag?!

1 kommentar: