fredag 25 februari 2011

Bön i vägen...

Idag tog jag en promenad för att ta ut pengar vid precis fel tillfälle. Fredagsbönen runt lunch är den mest välbesökta bönen under hela veckan i det muslimska Bangladesh. Moskeén på väg 63 förslår inte så varje fredag mellan halv ett och två spärrar dom av vägen för att alla bedjande ska få plats. Jag kan inte reglerna riktigt och vågade inte passera på trottoaren så jag jag tog en omväg genom parken. Väl i parken fick jag se en annan kvinna passera, dock med huvudet täckt och blicken bortvänd.
Några bilder vågade jag knäppa fast från andra hållet.



Nu är jag hemma igen med en välfylld plånbok. Imorgon bär det nämligen av till Dhamrai, ca 4 mil från Dhaka. Det ska vara en väldigt trevlig plats med hindutempel och lugn miljö. Där finns också ett gjuteri som tillverkar alla möjliga vackra saker. Nu ska det shoppas loss ordenligt!
Ha en trevlig helg alla!! Har läst i tidningarna att ni har mild väder och sol att se fram emot i Sverige! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar