lördag 26 februari 2011

Här var det STOPP!

Som är veckans tema på fototriss.
Jag gav mej ut redan strax före åtta imorse för att fota nytt och fräscht till fototriss. Jag begav mej till gamla flygplatsvägen för att fota trafikpoliser "in action". När jag fått lite bilder vände jag hemåt på den tät trafikerade vägen med 8 filer.
Plötsligt var det helt STOPP i den mötande trafiken.

Jag vågade mej ut på vägen för att se vad som hänt. Först bakifrån...

...och sen hann jag en runda för att fota framifrån också.

Den allra sötaste lilla rikshaw fullastad med bananer satt fast mellan lastbilen och en personbil. Alla utom just rikshawn hade klarat sej helskinnade.
Hemma igen, med morgonkaffet vid datorn undrar jag om han sitter där än!??
Det får bli mitt bidrag till veckans fototriss, trafikpolisen får vänta till en annan gång.

17 kommentarer:

  1. Tänk vad en liten rikshaw kan ställa till!! Tur att ingen människa blev skadad!
    Fantastiskt att trafiken kan flyta som den i alla fall gör i dessa länder!

    SvaraRadera
  2. Stackars rikshawägaren som fick sådant tråkigt stopp. Jag hoppas att han kan laga sitt lilla fordon.
    En intressant triss.

    SvaraRadera
  3. Oj, kunde gått att smita emellan..
    Fin triss!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Där ser man - man får verkligen hoppas at han inte sitter där än.
    Riktigt trevlig triss du fick ihop - skoj att du fick reda på vad det var som var stopp också.
    Ha en underbar vecka.

    SvaraRadera
  5. Rolig triss (även om det nog inte var roligt för rikshawföraren)! Kul att se hur det ser ut i andra länder så här års!

    SvaraRadera
  6. Tur att det inte blev bananmos!

    SvaraRadera
  7. Ja, det verkar var en tajt trafiksituation där...

    SvaraRadera
  8. Yes we have bananas today - stuck. :D
    Toppenbra triss!

    SvaraRadera
  9. Det verkar vara en svårlöst situation. Fina trissbilder blev det dock.

    SvaraRadera
  10. Going bananas? Är det inte så man säger när allt går påtok! Det var riktig skoj att se din fototriss från Indien!

    SvaraRadera
  11. Japp, helt crazy är livet här i Bangladesh (inte Indien alltså, men nära).
    Har själv suttit lite trångt till när jag åkt rikshaw ibland. Hittills har jag klarat mej helskinnad i varje fall!
    Peppar, peppar ta i trä....

    SvaraRadera
  12. Vilken spännande triss som utspelas på dina bilder. Jag kan bara föreställa mig ljudkaoset därtill. Och grattis till proffsfotandet:).

    SvaraRadera
  13. Härlig triss som visar intressanta stopp du har upplevt =D

    SvaraRadera
  14. Oj det blev visst lite för tight;-)en härlig triss fast kanske inte för rikshawägaren.

    SvaraRadera
  15. Vilken spännande miljö du har att fota i, spännande triss!

    SvaraRadera
  16. 8 filer! Jisses, en sån väg skulle jag aldrig våga ta mig över... Skön tolkning att skildra stopp med en händelse, t.om dramatik, istället för föremål. Men stackars han med bananerna.

    SvaraRadera